Radionica Kul upravljanje bijesom

Radionice na temu kako raditi s djecom s jakim emocijama ljutnje ili bijesa, vodile su Matija Čale Mratović dr.med. specijalist. školske medicine i Tanja Rončević prof. psihologije. U radionicama je ukupno sudjelovalo oko 250 učitelja i stručnih suradnika.  Tom prilikom svim polaznicima je podijeljena i knjiga „KUB – Kul upravljanje bijesom“ autora Briana Lennona iz Irske, višeg predavača Instituta Williama Glassera, psihologa s dugogodišnjim iskustvom u radu s djecom teškog ponašanja. Knjigu je s engleskog prevela Jagoda Tonšić Krema, prof. psihologije, jedan od autora Kvalitetne škole u Hrvatskoj, a izdali su je u suradnji Gimnazija i strukovna škola Jurja Dobrile Pazin i Zavod za javno zdravstvo Dubrovačko-neretvanske županije.

Knjiga je namijenjena odgajateljima, učiteljima, stručnim suradnicima i roditeljima. Obrađuje seriju aktivnosti koje svi oni koji rade s djecom mogu koristiti u pojedinačnom savjetovanju ili grupnom radu s djecom. Primjena prikazanih metoda i tehnika ima za cilj pomoći:

učenicima

  • osvijestiti vlastite jake emocija ljutnje (ili bijesa) koje generiraju agresivna ponašanja,
  • naučiti djelotvornije postupati u takvim situacijama

učiteljima

  • unaprijediti vještine pomaganja učenicima da upravljaju svojim bijesom
  • znati kako se nositi s ispadima bijesa kod svojih učenika

 Na jednostavan način, radionica opisuje pet koraka u radu s djecom pomažući im usvajati vještine od

  1. prepoznavanja i uloge emocije bijesa
  2. prepoznavanja posljedica koje emocija jake ljutnje ili bijesa ima na osobu i druge
  3. procjene odnosa s drugima i procjene povoda za reakciju bijesom
  4. samoprocjene područja vlastite frustracije i poteškoća do
  5. primjene STOPP tehnike u kojoj se uče nove strategije suočavanja sa frustracijom

 Priručnik se može primijeniti:

  • individualno s djecom koja imaju ispade ljutitog ili bijesnog ponašanja
  • u malim grupama s djecom uključenom u neki sukob
  • s cijelim odjelom na satovima RZ kao učenje o emocijama i prevencija agresivnih ponašanja
  • za samoprocjenu osjećaja i reakcija odgajatelja u konfliktnim situacijama  s kolegama ili roditeljima učenika

 Matija Čale Mratović dr.med. spec. školske medicine